Tutorial

Tutorial
Pimp your Skirt

Horgolós szótár- rövidítések

Törzsvendégek/ Stammgäste

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.
Samstag, Februar 19, 2011

Saartjes Booties babacipö- kötésminta magyarul

Közkívánatra! Többen jeleztétek e-mailben, hogy nagyon szeretnétek ezt a fajta babacipöcskét megkötni és szeretnétek a kötésmintáját magyarul.
A cipöcske eredeti mintája itt található angolul.




Saartjes Booties (kötésminta magyarul)

Rowan extra fine merino DK fonalat használtam, 20 szem x 30 sor lustakötéssel = 10x10 cm 4 mm-es kötötüvel kötve 10,5 cm-es talphosszúságú cipöcskét kaptam. Ugyanebböl a fonalból 3,5 mm-es tüvel, 4 szemmel kevesebb szemszámmal kezdve pedig 9 cm talphosszúságú cipöcskét. Újszülött babának a lábacskája ennél jóval kisebb, olyan 7 cm körül lehet, vékonyabb fonalból vékonyabból ill. és/ vagy kisebb tüvel kötve kisebb cipöcske köthetö.

Minta: lustakötés (minden sort simán kötünk)
si: simakötés
Fonal1: a talp színe (ezzel kezdjük a kötést)
Fonal2: a felsörész színe (ezzel fejezzük be a cipöt)
Szap1: Szaporítás úgy, hogy ugyanabba a szembe belekötünk elölröl és hátulról is
Szap2: Szaporítás úgy, a két szem közötti vízszintes szálat a bal türe emeljük és ezt a hátsó részbe öltve kötjük le, így nem keletkezik lyuk.
Á2Ö: Két szemet összekötünk a következöképpen: 1 szemet simán átemelünk a jobb türe, a második szemet is simán átemeljük, majd mindkettöt visszatesszük a bal türe és simán összekötjük. Az átemeléstöl megfordul a szem és máshogy fog dölni, mintha simán összekötnénk.
2Ö: Két szemet simán összekötünk.


A cipöcskét a talpától kezdjük kötni. 31 szemet felszedünk a türe (Fonal1), elegendö fonalvéget hagyva, hogy késöbb össze tudjuk majd varrni.


1 sor: (visszája) 15 si, jelölünk (pl. egy más színü száldarabbal), 1 si, jelölünk, 15 sima
2. sor: Szap1, 15 si, Szap2, 1 si, Szap2, 14 si, utolsó szemnél Szap1
3. sor: összes szem si
4. sor: Szap1, 16 si, Szap2, 3 si, Szap2, sor végéig si, utolsó szemnél Szap1
5. sor: összes szem si
6. sor: Szap1, 17 si, Szap2, 1 si, Szap2, 3 si, Szap2, 1 si, Szap2, sor végéig sima, utolsó szemnél Szap1
7. sor: összes szem si
8. sor: Szap1, 18 si, Szap2, 1 si, Szap2, 7 si, Szap2, 1 si, Szap2, sor végéig si, utolsó szemnél Szap1(= 5 borda)
9-18. sor: lustakötés (= 10 borda)
19. sor: (Fonal2) lustakötés
20. sor: 15 si, Á2Ö 5ször (10 szemböl lesz 5 szem), 1 si, 2Ö 5ször (10 szemböl lesz 5 szem), 15 si
21-23: sor: lustakötés
24. sor: 10 si, 21 szemet lekötünk, 10 si
Jobb oldali pánt:
25. sor: 10 si, 10 szemet felszedünk (a sor végén hagyhatunk egy hurkot gomblyukként)
26-27. sor: 20 si
28. sor: lekötjük mind a 20 szemet
Bal oldali pánt:
25. sor: felveszünk 10 szemet egy másik türe és ezt hozzákötjük a tün lévö 10 szemhez, a 10 szemet simán kötjük
26-27. sor:  20 si
28. sor: lekötjük mind a 20 szemet, hagyunk fonalvéget a huroknak (gomblyuk)


Összevarrjuk a kiscipöt és rávarrunk 2-2 gombot. A hurkot a gomblyuknak én még gomblyuköltésekkel (fesztonöltés) körbehurkoltam.


Remélem sikerült érthetöen leírnom, ha valami nem világos e-mailben elérhetö vagyok. Jó kötögetést! 

8 megjegyzés/ Kommentare :

Brigi hat gesagt…

Én azt szeretném, ha te kötnél nekem majd egy ilyet. :D

Laurie hat gesagt…

Nagyon szépen köszönöm a leírást!
Kisfiús színben meg is fogom valósítani.

Judit hat gesagt…

Sikerült nekem is, köszönjük a leírást! :)

Dóra hat gesagt…

Szia Hena!

Nekem is sikerült megkötnöm, köszönet a leírás fordításáért!
Egyetlen kérdésem van, ez pedig a gomblyuköltéssel/fesztonöltéssel kapcsolatos. Próbáltam guglizni, de egyikkel sem jutottam semmire, tudsz nekem segíteni abban, hogy mi ez pontosan, esetleg videót linkelni a netről?

Köszönöm,
Dóra

Hena hat gesagt…

Szia Dóra,

örülök, hogy sikerült a leírás alapján meghorgolni a cipöcskéket! A fesztonöltésröl találtam egy képet, remélem segít! http://www.das-naehen.de/bilder/festonstich.html

Dóra hat gesagt…

Hena, nagyon köszönöm, így már világos! (Valamiért mindenképpen azt gondoltam, hogy ezt is kötőtűvel kell.... :) )
Dóra

Zsuzska hat gesagt…

Szia Hena!
Találtam egy szipi-szupi kis kötött dorkó leírást, szerintem nagyon trendi. Az a helyzet, hogy ez is csak angolul van meg. Lefordítani sajnos nem tudom. Ha majd esetleg lesz kedved és időd, akkor ezt is feltudod tenni az oldaladra, ha pedig még le is fordítod, akkor örömömben kiugrok a bőrömből. :) Ezt a kis cipőt, amit lefordítottál én is elkészítettem, nagyon szép! Köszönjük!!!

Ibolya hat gesagt…

Köszönöm a leírást.

Haftungsausschluss

A linkekre mutató oldalak tartalmáért kizárólag az adott oldal tulajdonosa/ szerkesztöje felelös. Ezennel nyomatékosan elkülönülök az ezen a blogon a linkekre mutató oldalak tartalmától valamint az oldalakon található esetleges további linkekre mutató internetoldalak tartalmától is. Továbbiakban szeretném még megjegyezni, hogy az ezen a blogon található szövegek és képek, hacsak masként nincs megjelölve, az én tulajdonomat képezik, ezáltal szerzöi joggal védettek. Ebböl kifolyólag ezeket nem szabad az én nyomatékos belegyezésem nélkül (részlegesen sem) másolni vagy más célokra felhasználni.

Für die Inhalte der verlinkten Seiten sind ausschließlich die jeweiligen Inhaber/Betreiber verantwortlich. Ich distanziere mich hiermit ausdrücklich von den Inhalten sämtlicher in diesem Blog verlinkten Webseiten, sowie den dort zu findenden weiterführenden Links und mache mir die jeweiligen Inhalte nicht zu eigen. Ferner möchte ich anmerken, dass alle Texte und Fotos, sofern nicht anders gekennzeichnet, mein Eigentum sind und somit urheberrechtlich geschützt. Folglich dürfen sie nicht ohne meine ausdrückliche Erlaubnis (auch nicht teilweise) kopiert oder weiter verwendet werden.

About Me

Mein Foto
Hena
NRW, Germany
37 év. Három fiúcska egy lányka és egy férj. Kötötük, varrógép. Fözökanál, könyvek. 37 Jahre, drei Buben und ein Mädel, ein Mann. Stricknadeln, Nähmaschine. Kochlöffel, Bücher.
Mein Profil vollständig anzeigen
A férjem kedvéért németül is.
Meinem Mann zuliebe, auch auf Deutsch.

a hét fotója/ Bild der Woche

a hét fotója/ Bild der Woche

Ezt olvasom épp/ das lese ich

Ezt olvasom épp/ das lese ich

Látogatók/ Besucher

Kötött, horgolt/ Gestrickt, gehäkelt

Summe

Top 10